Chiapudding-smoothie ontbijt

Toe aan wat variatie ‘s morgen bij het ontbijt? Probeer eens chiapudding!

Het ziet er misschien wat exotisch uit, maar het is echt niet zo ingewikkeld en heeft een heerlijk zachte, verrassende smaak. Chiapudding maakt je eenvoudig met chiazaad en amandelmelk, vervolgens kun je er eindeloos mee varieren. Ik combineerde het hier met een smoothie van rood fruit en banaan en voegde vijgen en aardbeien toe als topping.

Hoe maak je chiapudding?

Ingrediënten voor 1 portie:
• ¾ mok amandelmelk (ongezoet)
• 3-4 eetlepels chiazaad
• 2tl honing of ahornsiroop
• 1tl vanille-extract

Bereiding:
Voeg de ingrediënten samen in een afsluitbare pot en roer alles goed door elkaar. Zet de pot een nacht in de koelkast. Roer de volgende morgen alles opnieuw goed door tot er een puddingachtige brei ontstaat. Dit is chiapudding. Je bent vast met me eens dat chiapudding alleen een beetje saai is. Voeg er daarom verschillende dingen, naar smaak aan toe. Denk bijvoorbeeld aan fruit, kokossnippers, noten of cacoanibs. Je kunt het ook mengen met een smoothie van fruit.

 

Add A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.