Eet jij wel eens stamppot zonder rookworst, spekjes en jus? Probeer deze lentestamppot eens en ontdek dat ook stamppot gezond EN lekker kan zijn!

Ingrediënten voor 4pers:
▪️1000gr kruimige aardappels
▪️400gr spinazie
▪️400gr andijvie
▪️200gr diepvries doperwten
▪️200gr Hüttenkase
▪️400gr zalmfilet
▪️1 groentebouillon tablet (minder zout)
▪️2el olijfolie
▪️peper
▪️paprikapoeder
▪️gemalen venkelzaad

Bereiding:
1. Verwarm de oven voor op 200°C.
2. Schil de aardappels (of koop ze geschild) en kook deze in ruim water, met het bouillontablet gaar.
3. Vet een ovenschaal in met 1el olijfolie en leg de zalmfilets hierin. Bestrooi de zalm naar smaak met de peper, paprikapoeder en het venkelzaad. Plaats de zalm in de oven voor ong. 15-20min.
4. Kook de erwten volgens de aanwijzing op de verpakking en giet ze af.
5. Verhit 1el olijfolie in een pan en bak hierin de spinazie tot deze geslonken is.
6. Giet de aardappels af en bewaar het kookvocht.
7. Stamp de aardappels fijn en meng de hüttenkase erdoorheen.
8. Meng vervolgens ook de andijvie, spinazie en erwten door de aardappels. Roer alles goed door en zorg voor een smeuïg geheel door waar nodig weer wat van het kookvocht toe te voegen.
9. Leg een stukje zalm op de stamppot en eet smakelijk!

Kcal:547 KH:53gr VET:18gr EIW:37

Deel op facebook
Facebook
Deel op pinterest
Pinterest
Deel op whatsapp
WhatsApp

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.